Hvad leder du efter?

Ridesport

Pavo og DRF's Championater for unge heste

Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for unge heste har til mål at finde årets bedste 4-, 5-, 6-, og 7-års hest i dressur og årets bedste 4-, 5-, 6-års og 7-, og 8-års hest i springning. Championaterne for ungheste er yderst populære blandt ryttere landet over.

Kvalifikationerne i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afvikles
ved C- og B-stævner landet over.
Finalen for dressurhestene afvikles i uge 41, mens finalen for springhestene afvikles i uge 34. begge På Stutteri Ask.

DRESSUR

Se bestemmelser for dressur 2024 (pdf)
Dressurprogrammer findes her
Noter til bedømmelse
 (pdf)

Resultater 2024

Datoer for kvalifikationsstævner i dressur 2024:

Dato Distrikt Klub
8. - 9. juni D4 Nordvestsjællands Rideklub
Ingen kval. for 4-års heste
De to bedst placerede 5-, 6- og 7-års heste opnår adgang til Falsterbo Horse Show
22. - 23. juni D9 Billund Sportsrideklub
Ingen kval. for 4-års heste
3. - 4. august  D7 Sportsrideklubben Bogø
31. aug.  - 1. sept. D12 Danish Derby Hestesportsklub
7. - 8.  september D2 Frederiksværk Rideklub
14. - 15. september D14 Sportsrideklubben Aalborg
10. - 13. oktober D7 Stutteri Ask
FINALE

SPRINGNING

Se bestemmelser for springning 2024 (pdf)

Resultater 2023

Finalestævnet afvikles hos Stutteri Ask i uge 34.

Championat i military 2024

Dato Distrikt Klub
Opdateres snarest muligt - -

Spørgsmål vedr. championater kan rettes til dressur@rideforbund.dk  - spring@rideforbund.dk - military@rideforbund.dk eller på tlf. 78 71 26 30

Afvikling af championater, herunder bestemmelser mm., vurderes løbende af championatsarbejdsgrupperne.

Arbejdsgruppe, Dressur: Kirsten Søgaard, Bjarne Nielsen, Anne-Mette Binder, Sabrina Hesselhede, Dennis Holst og fra DRF Anne Silfwander og Susie Juhl.

Arbejdsgruppe, Spring: Jakob Leth, Kenneth Ernst og fra DRF Anne Silfwander og Kirstine Bjerre

Arbejdsgruppe, Military: Militaryudvalget og fra DRF Anne Silfwander og Susie Juhl.