Hvad leder du efter?

FEI-pas og FEI-registrering

Heste og ponyer, der deltager i internationale stævner, kan have brug for et FEI-pas eller brug for at få pony/hest oprettet i FEI's database, se reglerne nedenfor.

Før du bestiller FEI-pas (FEI recognition card)

• Hesten/ponyen skal være chipmærket, ellers vil FEI ikke godkende den.
  • Kontrollér at signalementsbeskrivelsen i det nationale pas er udfyldt, stemplet og underskrevet af en dyrlæge (det er den side, hvor der er indtegnet aftegninger mv.).
  • Kontrollér at vaccinationerne er korrekte

Sådan bestiller du et nyt FEI-pas

1. Betal for FEI-pas på rideforbund.dk, ved at fremsøge hesten/ponyen på Go!*.

2. Lav en aftale med DRF's eliteafdeling om enten at fremsende hestepasset eller få det udstedt på baggrund af kopisider du fremsender. email: mailto:jumping@rideforbund.dk eller 78 71 26 30.

Såfremt hestepasset fremsendes, skal det sendes til

Dansk Ride Forbund, Idrættens Hus 20, 2605 Brøndby

HUSK!! at vedlægge kopi af ejercertifikatet, for ellers vil FEI ikke godkende dette.

Forventet ekspeditionstid fra Dansk Ride Forbund kan variere meget.
Kontakt Eliteafdelingen for nærmere præcisering, men op til 7 dage (I ferieperioder dog op til 14 dage, såfremt kontoret har helt lukket).

Sådan fornyer du dit FEI-pas - sådan får du dit fornyelses klistermærke

FEI-passet skal fornyes hvert 4. år, såfremt hesten starter FEI konkurrencer. Hvis FEI-passet blot skal fornyes, kan du nøjes med at få tilsendt et fornyelses klistermærke der sættes ind i det eksisterende FEI pas.
Betaling foretages på rideforbund.dk under fanen Go! på samme måde som køb af FEI pas*.
Det er rytterens/hesteejerens ansvar at sørge for at forny FEI-passet. Se "Date of Expiry" i FEI-passet ellers kan Eliteafdelingen hjælpe med at tjekke i FEI’s database.

* Under Go-fanen kan du kun betale for heste, der er registreret i Danmark. Hvis din hest befinder sig i udlandet eller ikke er registreret hos SEGES, bedes du anføre dette, når du indsender ovenstående dokumenter. Dansk Ride Forbund sender dig herefter en faktura.

FEI-registrering af hesten uden udstedelse af FEI pas.

Det er muligt at deltage i Pony, Children, Junior, Youngrider, U25, 1* og 2* FEI-klasser ved FEI stævner på dansk grund (uanset disciplin), hvor hesten kun er oprettet i FEI’s database, men ikke har fået udstedt et FEI pas (FEI recognition card).

Betaling for denne oprettelse skal ske via Mobile Pay til nr. 65851 (husk at angive hesten navn)

For at registrere hesten i FEI’s database, skal der fremsendes kopisider af hestens pas samt kopi af ejercertifikat. Er du i tvivl om ovenstående, er du altid velkommen til at kontakte DRF’s Elite afdeling til hjælp herom.

Ejerskifte i FEI-pas delen

Ved salg følger både hestepasset og FEI pas delen hesten. Ønsker du at få den ejerskiftet i FEI-pas delen, skal den først være ejerskiftet hos SEGES, eller der skal være anden ejerskifte dokumentation vi kan gøre det ud fra (f.eks. faktura for købet).
Det er gratis at få den FEI pas ejerskiftet. I skal indsende FEI pas delen + kopi af ejercertifikat til Dansk Ride Forbund, Idrættens Hus 20, 2605 Brøndby, og eliteafdelingen vil sørge herfor.
Når FEI pas ejerskiftet er lavet, sender eliteafdelingen det retur til jer, sørg derfor at vedlægge oplysninger i kuverten på hvortil det skal sendes.

FEI Ponymåling
Ponyer, der skal starte internationale stævner, skal være i besiddelse af en FEI ponymåling. Læs mere om FEI Ponymåling.

FEI-Medicinlogbog
Alle heste, der starter internationale stævner, både i Danmark og i udlandet, skal have denne medicin-logbog. Logbogen skal altid følge med FEI passet . I forbindelse med nye FEI-pas vil logbogen automatisk blive medleveret.

Priser for et nyt FEI-pas og FEI-pas fornyelse pr. 1. januar 2023
Ponyer og Heste: 2.400,00 kr.*
* Prisen gælder for 4 år fra den dato det udstedes/fornyes i FEI’s database.

Priser for oprettelse af hest/pony i FEI database pr. 1. januar 2032 uden udstedelse af FEI-pas
Ponyer og heste: 1.200,00 kr.* (Via Mobile Pay)
* Ved opgradering til et FEI pas, betales difference op til et FEI pas – dvs. 1.200 kr. yderligere.

Links:
FEI